Köszönetek, beszámolók

Dr. Aracsi József levele!

Kedves Székelyföldi Barátaim!

Kedves Józsi Barátom!

Élményekkel telve szerencsésen hazaérkeztünk Székelyföldről pénteken este. A legszükségesebb feladatokat előrevéve, azokat elvégezve, ezúton szeretném megköszönni elsősorban Neked, de minden közreműködő, jelenlévő gyergyói barátunknak azt a kedves, szívélyes fogadtatást, amelyben részesítettetek bennünket. Külön köszönjük, hogy a rossz idő ellenére nagy élményt nyújtó Háromkút község vendégei lehettünk. Hazaérve mindenki nagyon jó véleménnyel volt a programról, és ezen véleményünket a kicsit szilaj körülmények sem befolyásolták negatívan. Mindenki szeretne még Háromkútra visszatérni, reméljük lesz rá lehetőségünk.

Baráti öleléssel:      Dr. Aracsi József elnök

Gáspár József Beszámolója:

Gyergyószentmiklós, Korona terem, 2011.jún. 24. Az egyesület III. közgyűlését ünnepi vacsora , jótékonysági est követte, ahol a tagok és a meghívottak anyagiakkal, pénzzel , adományokkal hozzájárultak a háromkúti iskola építéséhez . Székelyföld Szerelmesei Egyesület 50 tagja, Magyarországról és Székelyföldről , 2011. jún. 25-26-án, a huzamosabb esős napok ellenére kiránduláson vettünk részt a háromkúti településen.

A helyi lakósok szekerekkel szállítottak a Gyílkostótól, 15 km-es köves úton, a helyszínre, ahol szívélyes fogadtatásban volt részünk. A találkozót disznóvágás előzte meg, megérkezésünkkor a kis kúlturház/iskola épületében már terített asztallal, finoman elkészített disznótoros ebéddel vártak a helyiek. A település helyi gondnoka Nagy Erzsébet és tanítónője Imre Anna mindent megtettek, hogy a két napos ottlétünk alatt jól érezzük magunkat.

Hálás-köszönet érte !

Első este tábortűz mellett, a " Szeretet Városa " táborozó helyen, ahol a szállásunk volt, György Balázs a gyergyószárhegyi plébános szórakoztatta a társaságot. Másnap délelőtt egy 3 km-es gyalogtúrával a "'Meleg Forrásnál" jártunk. Ezt követte a helyi település " Keresztelő Szent. János" búcsú ünnepi szentmiséje, amelyet a gyergyószentmiklósi esperesség papjai celebráltak . A búcsú után, ünnepi ebéddel, ízletes ételek, italok mellett , meleg baráti szeretetben töltöttünk még egy pár órát. Ottlétünk, a szép táj, környezet és a helyiek szeretete mindnyájunk részére felejthetetlen emlék marad.

Magyarországi tagok beszámolója:

Felejthetetlen, élményekkel teli két napot töltöttünk Háromkúton.

Egyesületünk 2011. június 24-én tartotta Gyergyószentmiklóson III. közgyűlését, majd este jótékonysági est keretében adományt gyűjtöttünk a háromkúti iskola javára.

A Magyarországon összegyűjtött (ruha, játékok, tisztálkodási szerek, könyvek, írószerek)adományokat átadtuk a háromkút jelenlévő képviselőinek (gondnok és tanítónő).

Következő nap kb: 60 fővel, buszokkal, elindultunk a Gyilkostó, Békás-szoros felé. A Békás-szorosban a buszokból kiszállva, már a lovaskocsik vártak , hogy a csomagokkal együtt elvigyenek bennünket Háromkútra.

Gyönyörű, szép helyeken vezetett a kátyusra kijárt, kövezett út. Az eső egy kicsit nehezítette utunkat, de a látvány kárpótolt mindenkit. Háromkútra érve a falú apraja, nagyja várt bennünket, az iskolában megterített asztallal, és finom ebéddel. A nem rég, fából készült közösségi ház tetőterében matracokon ki-ki lepakolta a csomagját, és a tábortűz mellett felmelegedve, hallgattuk a helybéli kislányok szép énekét, és György Balázs plébános úr rövid adomáit, kedves vicceit. Nagyon kellemesen telt az este. A faillatú szállásunkon kellemesen telt az éjszakánk.

Másnap reggel a bőséges reggeli után elindultunk, hogy felkutassuk a helyi patak eredetét. Kellemes séta után ráleltünk a forrásra, ahol mindannyian oltottuk szomjunkat, közben vadvirágokat, gyógynövényeket szedtünk. Délben a templomban a gyergyószentmiklósi és az Alfalusi plébános tartott misét, amin szintén részt vettünk.

Ebéd után a helybéli tanítónővel és a gondnokkal váltottunk eszmecserét, amikor is elmondták, hogy mi minden hiányzik még. Most már tudjuk, hogy a következő alkalomig miti kell gyűjtenünk, hogy enyhítsük a napi gondjaikat.

Ha az elnökhelyettes Gáspár Józsi nem talál rá a Háromkúti iskolára, és nem ajánlja az egyesületnek hogy karoljuk fel, bizony sokkal szegényebbek lennénk.
Élményekkel és szeretettel gazdagodva, újabb feladatokat tűzve ki célul, tértünk haza Háromkútról.

Mi magyarországi tagok köszönjük a székelyföldi barátainknak az áldozatos munkát, a jó szervezést. Ez a három nap felejthetetlen marad számunkra.

Egyesület számlaszáma:

Szigetvári Takarékszövetkezet 50800018-15191050

Az egyesületnek e-mail: elnoksege@gmail.com

e-mail a honlapszerkesztőnek: nericsara1@gmail.com

Székelyföld Szerelmesei Egyesület 2010 © 2011. Minden jog fenntartva.